In het voorjaar van 2021 schoot Media Innovatie Campus definitief uit de startblokken. Op 22 juni werd de naam van de campus gelanceerd: MICA. Met het tekenen van een anterieure overeenkomst tussen de gemeente Leeuwarden en stichting FB Oranjewoud, en de onthulling van de nieuwe naam en beeldmerk werd een belangrijke stap gezet in de realisatie van de Media Innovatie Campus. Het officiële startschot ging gepaard met een veelzijdige en verrassende lanceringsdag.
Om klokslag 8.00 uur ging de lancering van MICA van start. De MICA-bus zette koers richting het stadhuis, waar wethouder Hein de Haan (Ruimtelijke Ordening, Gebiedsontwikkeling) en bestuurslid Tjeerd van der Hoek van stichting FB Oranjewoud hun krabbel zetten onder de grondexploitatieovereenkomst. De handtekening markeert een belangrijke stap in de ontwikkeling van de campus. De volgende stop bracht de MICA-bus bij Erica Schaper en Carlo Segers. In hun functie als bestuursvoorzitters van respectievelijk NHL Stenden Hogeschool en Friesland College zijn beiden belangrijke dragers van MICA.
Van het stadhuis naar de onderwijsinstellingen om in de bajes te belanden: de MICA-bus kende een bijzondere route. De verrassende omgeving van de Blokhuispoort werd gekozen om de tweede Lunchbreak van MICA live te kunnen consumeren. Na tijden van thuiswerken en online vergaderen was de weg vrij om elkaar weer live zakelijk te kunnen ontmoeten. Terwijl de lunch goed smaakte en het gezelschap elkaar voor het eerst sinds maanden weer recht in de ogen keek, genoot men van een online lunchuitzending.
Een goede buur is beter dan…? Juist. En dus eindigde de MICA-tournee door Leeuwarden bij Wetsus, het kennisinstituut voor duurzame technologie. Directeur Johannes Boonstra nam voor de gelegenheid plaats achter het stuur. Het symboliseert de reis die de buren, slechts gescheiden door de Oostergoweg, samen maken. Wetsus en MICA maken onderdeel uit van een belangrijk gebied binnen de stedenbouwkundige visie van de Gemeente Leeuwarden, ‘Spoorzone 2020-2050’.