AI en menselijke creativiteit: gaan die eigenlijk samen? Welke rol speelt media in de vele transities? Daarover gaan wij het hebben!
Keynote-spreker is Jarno Duursma, een onafhankelijk technologie-expert, publicist, onderzoeker en spreker op het gebied van digitale technologie. We zijn allemaal getriggerd door programma’s als Chat GPT en vragen ons af of AI systemen ooit net zo creatief of zelfs creatiever worden dan de mens? Hoe ziet zulke creativiteit eruit? En wat betekent dat dan voor onze ‘old school’ creativiteit? En wat betekent het voor ons onderwijs en de manier waarop we studenten voorbereiden op hun toekomstige werkzaamheden.
Jarno Duursma zoomt in op kunstmatige intelligentie, creativiteit, synthetische media, generatieve kunstmatige intelligentie, machines met verbeeldingskracht en de manier waarop we daar mee om kunnen gaan. Daarna gaan we in gesprek met de aanwezige studenten, docenten en professionals met een panel waar ook Bianca Harms (professor in Transformational Media at the Academy for Communication and Creative Business bij NHL-Stenden) en Dano Nunes (Creative Director bij Junction Creative & Digital Design) in plaatsnemen.
Na de pauze is Bianca Harms de tweede spreker. Zij gaat in op de sleutelrol die media spelen in de transitie naar duurzamer gedrag. Om dit effect te bereiken, moet de boodschap wel op de juiste manier worden verpakt en overgebracht naar de ontvanger. En dat blijkt nog niet zo gemakkelijk voor organisaties, merken en beleidsmakers.
Djoerd de Graaf (hoofd cluster onderwijs bij SEO Amsterdam Economics) en Tamara Doeve (onderzoeker bij hetzelfde instituut) lichten het recent verschenen rapport ‘Verduurzaming van publieke waarde door samenwerking in het mbo’ toe. Een bumpy road, zoals ook MICA ervaren heeft. Maar waar vinden onderwijs en bedrijfsleven elkaar het best in een voor alle partijen vruchtbare samenwerking.
WANNEER: woensdag 12 april 2023.
WAAR: MICA, Sixmastraat 15, Leeuwarden
TIJD: Inloop 15.30 – Einde 19.00 uur met voorafgaand een netwerkborrel.
Je kunt je gratis aanmelden voor deze bijeenkomst via onderstaande link. Het staat je vrij collega’s, partners of relaties die geïnteresseerd zijn in MICA en de ontwikkelingen in de creatieve sector mee te nemen naar het symposium. Stuur ze simpelweg de link van deze pagina door.
Tot ziens op 12 april!