Waar werkt het talent bij MICA aan?
Conceptfase – Lumen Coffee
In ontwikkeling – NovaTech Systems
Ontwerp – Martha Travel
Voltooid – Bloom & Birch
Review – Atlas Verzekeringen

MICAdemie sessie: how to produce a netflix film

Thomas Nauw neemt je mee in hoe je hij zijn film Grenzeloos Verraad op Netflix kreeg.
12 november 2025
MICA Leeuwarden

Wie is Thomas?

Thomas is een regisseur en maker met meer dan 10 jaar ervaring in zowel film als tv producties. Als eigenaar van CFX | The Video Agency, maakt hij branded en online content voor zowel het MKB als grote merken. Daarnaast was hij als regisseur betrokken bij de speelfilm Grenzeloos Verraad, die nu te zien is in de bioscoop en op Netflix.

Ook is hij creative director van de Young Business Award. Deze scale up competitie is te zien op RTL en Videoland en biedt startende ondernemers de kans om hun bedrijf naar het volgende niveau te tillen.

Wat kun je verwachten?

“Mijn verhaal is niet alleen voor filmmakers interessant, maar voor iedereen met een idee dat te groot lijkt voor hun middelen: ondernemers, studenten, creatieven en mensen die willen dóórbreken – maar nog niet weten hóe.”

Thomas Nauw neemt je mee in het bijzondere verhaal achter Grenzeloos Verraad, zijn internationaal prijswinnende film met de look van een miljoenenproductie, maar gemaakt met een minimaal budget. Het belooft een inspirerende lezing over creativiteit, doorzettingsvermogen te worden, met een inkijkje over hoe je zonder grote middelen toch wereldwijd impact kunt maken. Hoe maak je een film die aanvoelt als een miljoenenproductie – zónder miljoenenbudget? In deze lezing deelt Thomas het échte verhaal achter de schermen. Geen opgepoetste succesverhalen, maar rauwe, eerlijke inzichten over hoe je met creatief denken, slim netwerken en pure vastberadenheid een droom werkelijkheid maakt.

Hij vertelt onder andere over…

  • hoe hij is begonnen op Youtube met 20.000 abonnees.
  • het ontstaan van Grenzeloos Verraad en hoe ze het project van de grond kregen zonder grote investeerders.
  • de keuzes die ze moesten maken om high-end kwaliteit te leveren met minimale middelen.
  • hoe ze internationale distributie en zichtbaarheid bereikten (o.a. via Netflix, HBO Max en Videoland).
  • de lessen die hij leerde over leiderschap, storytelling, dealmaking en omgaan met tegenslag.