Met meer dan vijfhonderd verwachte bezoekers belooft Open Agency Night 2025 op donderdag 17 april een succesvolle editie te worden. In Groningen en Leeuwarden openen achttien creatieve bureaus hun deuren voor een avond vol ontmoeting, inspiratie en plezier. Van studenten tot vakgenoten en van starters tot nieuwsgierige voorbijgangers: iedereen is welkom.
Bezoekers kunnen met een polsbandje hun eigen route uitstippelen langs de deelnemende bureaus. Elk bureau stelt zijn eigen programma samen. Zo kun je plaatsnemen in een podcaststudio, een expositie bezoeken of getuige zijn van de lancering van een nieuw biertje. Andere bureaus kiezen voor verdieping, zoals Agency Talks over samenwerken in creatieve teams of workshops over de inzet van AI in marketing. Wie juist op zoek is naar interactie, kan meedoen aan een pokertoernooi, een live eyetracking demo of speeddaten met creatieven – onder toeziend oog van niemand minder dan Sergio van First Dates.
MICA (Media Innovatie Campus) is initiatiefnemer van het evenement. Directeur Didier Kick ziet het enthousiasme elk jaar groeien: “De kracht van Open Agency Night zit in de openheid en laagdrempeligheid. We brengen professionals, studenten, bureaus en andere geïnteresseerden samen op een manier die informeel is, maar inhoudelijk wél raakt.
De avond wordt afgesloten met een centrale afterparty in zowel Groningen als Leeuwarden. Tickets en het volledige programma zijn te vinden op www.openagencynight.nl.
2″ inch, Brand Creatives, Brandmerck, Buro Open, BW H Ontwerpers, Compion, Concept7, Diepzeekonijn, Dizain, G2K, Junction Creatieve + Digital Agency – Kweekvijver Noord – Tussendoor Internet & Marketing – Vorm 2, MICA, Mooiedingenmakers – Brainfuel, Nattevingerwerk, Okkinga Communicatie, PINK, Puuridee, Visuele Vertalers, YFK Research & Marketing